donderdag 2 januari 2014

Stoere sjaal voor mijn man

Nadat ik mijn eigen sjaal heb gemaakt (zie mijn blog), vroeg mijn man meteen of ik ook een sjaal voor hem kon maken. Natuurlijk kan ik dat! Hij wilde wel dat het een lange stoere sjaal zou worden, in de kleur grijs of zwart. Samen heb ik met hem door mijn boek met alle steken gekeken en zijn we op de patentsteek uitgekomen.

Ik heb gebreid op pennen 10 met een gemêleerd garen van verschillende grijssoorten die bij de pendikte hoort. Het is een heel mooi zacht garen en ik heb 40 steken opgezet en gebreid totdat de sjaal een lengte had van 1,80 meter. 

Het begin van de sjaal
Hier de steken van dichtbij:


En... het eindresultaat:
De gehele sjaal

Voor de uitleg van de steek kun je het beste hier kijken.
Hij was er gelukkig heel erg blij mee!

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat. Bedankt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten