vrijdag 27 december 2013

Mijn eerste breiwerk: een sjaal.

Ik heb besloten dat ik wil leren breien. Ik kan dan voor mezelf een mooie lekkere warme sjaal maken. Ik heb wel twintig dikke wollen sjaals maar het zou natuurlijk veel leuker zijn als ik deze zelf kan maken. Het wordt buiten steeds kouder, dus ik ben aan de slag gegaan met breinaalden, wol, een breiboek en YouTube. Eenmaal een paar proeflapjes later wist ik hoe het moest: rechte en averechte steken en het lezen van een simpel patroon. Ik was er klaar voor: het maken van mijn eerste sjaal kon beginnen.

Dit is hem dan geworden:



Hoe ik hem gemaakt heb? In een rijstkorrelsteek, ik heb 30 + 1 steek opgezet en heb vervolgens het volgende patroon gebreid:

1 recht * 1 averecht – 1 recht*
*1 recht * 1 averecht* – 1 recht

*herhalen van tot*

Stiekem zitten er nog wel een paar kleine foutjes in, maar die zitten gelukkig aan de achterkant en als je hem om hebt zie je ze niet.
Nu ga ik eens proberen om een stoere grove mannensjaal te maken voor mijn man.

Laat even een berichtje achter, bedankt!

2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je reactie op mijn blog. Ik zie dat je nog maar net gestart bent met jouw blog, dus ik ga je volgen.
    Je sjaal ziet er heel mooi uit. Ben benieuwd wat voor leuks je nog meer gaat laten zien.
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Berlinde, dank je wel voor je reactie. Ik zal binnenkort weer wat dingen plaatsen. Heb al wel dingen af maar je moet soms de tijd even vinden om het erop te zetten. Leuk dat je me volgt. Groetjes Francis

    BeantwoordenVerwijderen